Masz firmę w Polsce?
Zdobądź darmowy sklep na Sipoko.pl
Sprzedawaj swoje produkty tysiącom klientów

Warunki sprzedazy konsumentów

Warunki sprzedaży stosowane na platformie Marketplace Sipoko odnoszące się do każdej fazy procesu sprzedaży i zakupu.


POSTANOWIENIA OGÓLNE

Niniejsze ogólne warunki sprzedaży mają na celu uregulowanie oferty i sprzedaży produktów sprzedawanych za pośrednictwem platformy handlowej Sipoko.pl przez Sipoko. Witryna jest wyłączną własnością Sipoko, która ma prawo do wykorzystywania powiązanych nazw domen, znaków towarowych i znaków wyróżniających.


ZAKRES STOSOWANIA OWS

Oferta i sprzedaż produktów dokonywana za pośrednictwem strony internetowej Sipoko.pl stanowią umowę zawieraną na odległość, która podlega postanowieniom regulacja handlu elektronicznego.

"[...] umowa zawierana na odległość oznacza umowę, której przedmiotem są towary lub usługi zawarte pomiędzy profesjonalistą a konsumentem w ramach zorganizowanego przez profesjonalistę systemu sprzedaży lub świadczenia usług na odległość."

Do każdego zamówienia złożonego na odległość przez osobę fizyczną jako konsumenta stosuje się „Ogólne Warunki Sprzedaży dla konsumentów”, natomiast sprzedaż dokonywaną przez osoby fizyczne jako sprzedawców regulują „Ogólne warunki sprzedaży dla sprzedawców”. Z tego powodu konsumenci nie mogą korzystać z ogólnych warunków sprzedaży zarezerwowanych dla sprzedawców i odwrotnie.

Sipoko zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych ogólnych warunków sprzedaży w dowolnym momencie. Wszelkie zmiany wejdą w życie z chwilą opublikowania odpowiedniego ogłoszenia na stronie głównej serwisu. Dlatego użytkownicy są zachęcani do regularnego dostępu do niej, aby zapoznać się z najnowszą wersją przed dokonaniem zakupu.
Ogólne warunki sprzedaży obowiązują w dniu wysłania zamówienia i są dostępne w języku polskim.

Poniższe ogólne warunki sprzedaży mają zastosowanie do wszystkich zamówień składanych na odległość przez osoby fizyczne, które pełnią rolę konsumentów, po założeniu konta osobistego. W związku z tym należy pamiętać, że procedurę zakupu mogą przeprowadzić wszyscy, którzy ukończyli 18 lat; w przeciwnym razie obowiązkiem podmiotów sprawujących władzę rodzicielską będzie nadzorowanie czynności wykonywanych na terenie obiektu przez małoletnich.


Za konsumenta uważa się:
"[...] osoba fizyczna działająca w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, handlową, rzemieślniczą lub zawodową."

Sipoko zastrzega sobie prawo do odmowy lub anulowania zamówień pochodzących od: a) użytkownika, z którym toczy się spór prawny, b) użytkownika, który naruszył niniejsze ogólne warunki sprzedaży i/lub warunki umowy kupna, c) użytkownik, który był zaangażowany w wszelkiego rodzaju oszustwa, d) użytkownicy, którzy podali niekompletne, niedokładne lub fałszywe dane osobowe.


1. Tworzenie konta

1.1 Założenie konta osobistego na stronie Sipoko.pl jest całkowicie bezpłatne. Stworzenia tego można dokonać rejestrując się w serwisie, wypełniając formularz dostępny tutaj lub klikając „Utwórz konto”. Użytkownik musi następnie podać swoje dane osobowe, takie jak imię, nazwisko, adres e-mail i hasło, a następnie kliknąć przycisk „Załóż konto”.
1.2 Założenie konta umożliwia użytkownikowi nie tylko dokonywanie zakupów produktów, ale także bezpośrednie wykonywanie następujących czynności:
i. modyfikować swoje dane osobowe
ii. sprawdź status zamówienia
iii. dostęp do informacji dotyczących poprzednich zamówień i praktyk zwrotów
iv. skorzystaj z dedykowanych usług (lista życzeń, porównanie produktów)
1.3 Zarejestrowany użytkownik gwarantuje, że dane osobowe podane podczas rejestracji w serwisie są kompletne i zgodne z prawdą, a jednocześnie zobowiązuje się, że Sipoko nie będzie wiązał się z jakimikolwiek szkodami, zobowiązaniami i/lub sankcjami wynikającymi lub związanymi z naruszeniem zasad rejestracji, lub dotyczące zachowania ich danych uwierzytelniających.


2. Zawarcie umowy kupna

2.1 W celu zawarcia umowy kupna zawartej na rynku, konsument musi dodać żądany produkt lub produkty do swojego koszyka, dokonać zakupu poprzez wysłanie zamówienia i dokonać płatności.
2.2 Zgodnie z Dekretem Legislacyjnym nr 70/2003 Sipoko informuje użytkownika, że: a) przed przystąpieniem do realizacji zamówienia użytkownik może je zmodyfikować według własnego uznania w celu poprawienia błędów we wprowadzaniu danych, b) niezwłocznie po złożeniu zamówienia zostanie zaakceptowana, użytkownik otrzyma wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie otrzymania zamówienia, c) zamówienie zostanie następnie zapisane w bazie danych Sipoko na czas ściśle niezbędny do wypełnienia tego samego i do wypełnienia zobowiązań prawnych.
2.3 Językiem dostępnym dla Użytkowników do zawarcia umowy jest język polski.


3. Dostępność produktu

3.1 Produkty dostępne na stronie to te, które można obejrzeć na stronie głównej samej witryny i/lub prezentowane na stronach internetowych w momencie składania zamówienia przez konsumenta.
3.2 Do każdego produktu dołączona zostanie karta, w której konsument może znaleźć wszystkie informacje dotyczące cech samego produktu, a także informacje dotyczące jego dostępności. Ponieważ jednak witrynę może odwiedzać jednocześnie wielu użytkowników, niektóre produkty mogą być dostępne, ponieważ są wyprzedane lub nie są dostępne od razu.
3.3 Jeżeli produkt nie jest już dostępny z przyczyn wskazanych w pkt 3.2 niniejszych warunków sprzedaży, sprzedawca zawiadomi o tym użytkownika drogą mailową, bez uszczerbku dla praw przysługujących mu z mocy prawa.
3.4 Zgodnie z art. 64 Kodeksu Konsumenckiego, użytkownik ma prawo rozwiązać umowę lub zaakceptować jedną z propozycji sprzedawcy produktu dotyczących opóźnienia w dostawie lub możliwości zwrotu wydanej kwoty.
3.5 W przypadku, gdy użytkownik zażąda zwrotu kwoty wydanej na zakup towaru, sprzedawca dokona zwrotu bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie w ciągu 30 (trzydziestu) dni roboczych od wysłania zamówienia. Zwrot zostanie dokonany przy użyciu tej samej metody płatności wybranej przez użytkownika w momencie zakupu.


4. Informacje o produkcie

4.1 Do każdego produktu dostępnego na stronie dołączona jest karta ilustrująca jego główne cechy. Opisy i zdjęcia odnoszące się do produktów mają na celu jak najwierniejsze odtworzenie rzeczywistych cech produktu; jednak niektóre informacje mogą odbiegać od rzeczywistości pod względem koloru lub rozmiaru ze względu na ustawienia komputerów używanych przez użytkowników do ich przeglądania. Dlatego dane te muszą być orientacyjne i z tolerancjami użytkowania.


5. Informacje o cenie

5.1 Wszystkie ceny publikowane na stronie są wyrażone w euro i zawierają podatek VAT oraz koszty wysyłki.
5.2 W przypadku, gdy ceny ulegną zmianie, Sipoko przypomina, że cena, która zostanie obciążona użytkownika, będzie ceną wskazaną na stronie w momencie składania zamówienia. Użytkownik nie będzie zatem mógł odwołać się od prawa do skorzystania z wcześniej zaproponowanej ceny, jeśli nie jest ona już dostępna w momencie wysłania zamówienia. 
5.3 W przypadku produktów oferowanych w serwisie po obniżonej cenie, karta wskaże pełną cenę, od której naliczany jest rabat i czemu odpowiada ta pełna cena.


6. Warunki płatności

6.1 W celu wysłania zamówienia dotyczącego produktu konieczne jest zapoznanie się, zapoznanie się i zrozumienie niniejszych ogólnych warunków sprzedaży. Wysłanie zamówienia oznacza jego całkowitą akceptację.
6.2 Konsument, aby zapłacić za towar, który zamierza kupić, będzie mógł wybrać jedną z różnych metod płatności: PayPal, karta kredytowa lub debetowa, płatność w ratach za pośrednictwem Klarna, Link. Przypominamy, że Sipoko akceptuje wszystkie główne obwody płatnicze (Visa, Mastercard, American Express). Sprzedawca wyśle produkt dopiero po potwierdzeniu pomyślnej płatności.
6.3 Własność produktów przechodzi ze sprzedawcy na użytkownika w momencie wysyłki, rozumianym jako moment przekazania produktu przewoźnikowi, który zajmie się przesyłką. Ryzyko utraty lub uszkodzenia nie leży zatem po stronie Sipoko, lecz przechodzi na użytkownika w momencie fizycznego objęcia przez niego w posiadanie zamówionych produktów.
6.4 W momencie płatności konsument zostanie przekierowany na stronę kasy, gdzie może wybrać preferowaną przez siebie metodę płatności. Dane wprowadzone na tym etapie nie będą przechowywane na naszych serwerach, co gwarantuje maksymalne możliwe bezpieczeństwo.
6.5 W przypadku, gdy obciążenie nie powiedzie się, sprzedawca nie jest zobowiązany do wysyłki zamówienia i prześle wiadomość do użytkownika, który zostanie poproszony o uiszczenie należności.
6.6 W przypadku żądania zwrotu należna użytkownikowi kwota zostanie przelana na tę samą kartę kredytową, której użyto do dokonania zakupu. Czas zaksięgowania tej kwoty zależy od instytucji, która wydała kartę; wszelkie opóźnienia nie są zatem przypisywane Sipoko i/lub sprzedającemu.


7. Wysyłka i dostawa produktów

7.1 W momencie zakupu będzie można wybrać pomiędzy dwoma rodzajami wysyłki: Bezpłatną i Ekspresową. Darmowa wysyłka nie obejmuje dodatkowych kosztów, natomiast wysyłka ekspresowa zapewnia dodatkowy koszt w wysokości 17,84 zł

7.2 Czas dostawy uzależniony jest od terminu ustalonego przez sprzedającego podczas rejestracji w serwisie. Na karcie produktu będzie można zobaczyć szacowany dzień dostawy zarówno dla bezpłatnej wysyłki, jak i ekspresowej wysyłki.
7.3 W momencie wysyłki użytkownik otrzyma wiadomość e-mail, która go o tym poinformuje; w ww. wiadomości będzie można zobaczyć podsumowanie zamówienia oraz jego kod identyfikacyjny.
7.4 Produkty mogą być dostarczone tylko do tych, którzy posiadają poprawny adres do wysyłki na terenie Polski; w związku z tym na terenie Polski nie odbywają się przesyłki dla obywateli niebędących rezydentami.
7.5 Obowiązek dostawy jest spełniony po przekazaniu materiału lub kontroli przez użytkownika. Dostawa odbywa się na poziomie ulicy i będzie realizowana, o ile nie wskazano inaczej, od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-18:00 (z wyłączeniem świąt).
7.6 Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że wycofanie produktu jest jego szczególnym obowiązkiem wynikającym z umowy kupna.
7.7W przypadku opóźnienia lub niedostarczenia towaru, konsument musi skontaktować się ze sprzedawcą, od którego towar został zakupiony, zwalniając w ten sposób Sipoko z jakiejkolwiek odpowiedzialności.


8. Prawo odstąpienia od umowy

8.1 Konsumenci mają prawo odstąpić od umowy zakupu produktu w ciągu 30 (trzydziestu) dni kalendarzowych, bez konieczności podawania przyczyn i bez ponoszenia dodatkowych kosztów określonych w szczegółowym dokumencie dostępnym tutaj.
8.2 Wyżej wymieniony okres odstąpienia wygasa 30 dni po fizycznym wejściu w posiadanie zasobu przez użytkownika. W przypadku zakupów składających się z wielu partii lub części, termin ten wygasa, gdy użytkownik wejdzie w fizyczne posiadanie ostatniego produktu.
8.3 Użytkownik decydujący się na skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy musi powiadomić sprzedawcę, od którego zakupiono towar przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
8.4 W przypadku odstąpienia Sprzedawca ponosi koszty zwrotu towaru, bez obciążania Konsumenta dodatkowymi kosztami. Podobnie sprzedawca musi zapewnić pełny zwrot kosztów poniesionych przez użytkownika nie później niż 30 (trzydzieści) dni kalendarzowych od daty żądania wypłaty. Zwrot zostanie dokonany przy użyciu tej samej metody płatności, której użył użytkownik w początkowej transakcji.
8.5 Produkt należy przechowywać, obchodzić się z nim i sprawdzać z należytą starannością oraz zwracać go w stanie nienaruszonym, kompletnym we wszystkich częściach iw pełni sprawny. Muszą również dołączyć do niego wszystkie akcesoria i ulotki obecne w momencie zakupu, a także doskonale nadające się do użytku, do którego jest przeznaczony.
8.6 Jeżeli prawo odstąpienia nie zostanie wykonane zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, nie spowoduje to rozwiązania umowy, a prawo do zwrotu kosztów wygaśnie.   
8.7 Obowiązek zapłaty dodatkowych kosztów związanych ze zwrotem towaru do sprzedawcy jest wyłączony w przypadkach, gdy konsument dokonał zakupu danego towaru przez pomyłkę; w tym przypadku to sam konsument zajmie się wszystkim, od zwrotu towaru po wszelkie wynikające z tego koszty.


9. Karta Podarunkowa

9.1 Sipoko oferuje konsumentom możliwość zakupu Karty Podarunkowej, którą można wysłać pocztą elektroniczną do dowolnej osoby zamieszkałej w Polsce.
9.2 Karta jest ważna tylko na terenie Polski i może być wykorzystana tylko do przedmiotów oferowanych do sprzedaży na stronie www.sipoko.pl
9.3 Karta jest ważna 5 lat od momentu aktywacji, czyli od dnia dostarczenia karty odbiorcy. Po wygaśnięciu ważności karty nie można odnawiać ani wykorzystywać do zakupu przedmiotów, a żadna wartość rezydualna nie może zostać zwrócona ani zamieniona na gotówkę.
9.4 Karta może być używana w jednym rozwiązaniu lub w kilku rozwiązaniach, aż do osiągnięcia dostępnej sumy. W przypadku przekroczenia tej kwoty różnicę należy dopłacić za pomocą jednej z metod płatności dostępnych w serwisie.
9.5 Kartę można doładować od minimum 50 (pięćdziesiąt) do maksymalnie 1500 (tysiąc pięćset) euro.
9.6 Sipoko nie ponosi odpowiedzialności za nieotrzymanie lub opóźnienie w otrzymaniu karty przez odbiorcę z powodu siły wyższej lub w każdym przypadku niezawinionej przez Sipoko (wiadomość e-mail uznana za spam, przerwanie systemów komunikacji, niedokładność danych odbiorcy).


10. Dyrektywa Omnibus

10.1 Komisja Europejska wydała dyrektywę UE 2019/2161 (zwaną Omnibus), której głównym celem jest aktualizacja unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumentów dokonujących zakupów online.
10.2 Zgodnie z wyżej wymienioną dyrektywą Sipoko zapewnia, że na rynku nie ma sponsorowanych ani płatnych reklam; reklamy w serwisie będą wyświetlane potencjalnemu nabywcy na podstawie słów kluczowych wprowadzonych przez niego w fazie wyszukiwania.
10.3 Sipoko gwarantuje, że recenzje na stronie są zgodne z prawdą i pochodzą od użytkowników, którzy faktycznie kupili produkty lub skorzystali z jednej z usług udostępnianych przez Sipoko. Kontrole te będą przeprowadzane poprzez codzienne sprawdzanie opublikowanych recenzji i weryfikację prawdziwości rozliczeń.
10.4 Sipoko gwarantuje, że ceny dostępne na stronie nie są spersonalizowane, a zatem nie reagują na żaden zautomatyzowany proces. Ceny towarów oferowanych do sprzedaży są ustalane bezpośrednio przez sprzedawcę w momencie tworzenia ogłoszenia.
10.5 Dyrektywa ma również zastosowanie w przypadku umów o dostarczanie bezpłatnych treści cyfrowych, w przypadku których konsument musi podać swoje dane osobowe. W takich przypadkach definicja „ceny” jest również rozszerzona na ten rodzaj płatności, a użytkownik ma 14 dni na skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy.
10.6 W przypadku nieuczciwych praktyk handlowych konsument ma prawo żądać odszkodowania za szkody, obniżenia ceny lub rozwiązania umowy kupna.

Czy ta strona była pomocna?