Masz firmę w Polsce?
Zdobądź darmowy sklep na Sipoko.pl
Sprzedawaj swoje produkty tysiącom klientów

Dane do faktury

Regulamin wystawiania faktur za zamówienia dokonane na platformie Sipoko Marketplace


Na Sipoko wszystkie produkty na stronie są płatne, ponieważ pochodzą od polskich sprzedawców, a wyświetlane ceny zawierają już podatek VAT.

Nie będzie konieczne tworzenie konkretnego konta, aby móc zażądać faktury za zakup, nie będzie też konieczne wysyłanie prywatnych wiadomości lub specjalnych próśb do sprzedawcy; podczas potwierdzania zakupu wystarczy zaznaczyć odpowiednie pole, a prośba zostanie automatycznie wysłana do sprzedawcy.


JAK DZIAŁA ROZLICZANIE NA SIPOKO

W przypadku zakupów osobistych lub firmowych konsumenci mogą zażądać od sprzedawcy faktury na zakupiony produkt lub produkty. W tym celu konieczne będzie zaznaczenie dedykowanego checkboxa podczas dokonywania płatności za zamówienie.


Ti%20occorre%20fattura%20PL.png?1654002507171


Po wprowadzeniu wszystkich wymaganych przez system danych i opłaceniu zamówienia, sprzedawca produktu, za który zażądano faktury, zostanie o tym automatycznie poinformowany i wystawi ją w momencie wysyłki zamówienia. Wszystkie faktury zostaną następnie wysłane do klienta na podstawie numeru VAT lub kodu podatkowego wskazanego w fazie żądania.

Na Sipoko istnieje możliwość zażądania wystawienia faktury na wszystkie rodzaje produktów dostępnych do zakupu, bez żadnych ograniczeń. Oddzielne omówienie zasługuje na to, co określa się jako „zamówienie wielokrotne”, to znaczy wszystkie te zamówienia, które zawierają dwa lub więcej produktów sprzedawanych przez różnych sprzedawców.


ZAMÓWIENIE WIELOKROTNE , CO ZROBIĆ W TYCH PRZYPADKACH

Termin „zamówienie wielokrotne” odnosi się do zamówienia złożonego przez jednego kupującego, które obejmuje różne produkty należące do dwóch lub więcej różnych sprzedawców.

W przypadku, gdy kupujący potrzebuje faktury tylko na jeden z tych produktów, procedura, którą należy wykonać w celu złożenia wniosku zmienia się, ponieważ po zaznaczeniu pola przeznaczonego na fakturę WSZYSCY sprzedawcy są automatycznie i niewyraźnie powiadamiani o wniosek.

Aby uniknąć wystawiania „niechcianych” faktur, warto dokonywać osobnych zakupów, umieszczając w ten sposób w jednym, oddzielnym zamówieniu przedmiot (y), dla którego faktura jest rzeczywiście potrzebna.


JAK ZAMÓWIĆ FAKTURĘ?

W przeciwieństwie do innych platform, na Sipoko procedura żądania rozliczenia zakupu jest bardzo prosta. Nie będzie konieczne wysyłanie prywatnych wiadomości ani zostawianie notatek w momencie potwierdzenia zamówienia, ale zaznaczając dedykowane pole w fazie płatności, sprzedawca zostanie automatycznie powiadomiony o prośbie w momencie otrzymania zamówienia.

Dopiero po wysłaniu zamówienia sprzedawca wystawi fakturę dotyczącą dokonanego zakupu i prześle ją do kupującego.

Uwaga! W przypadku, gdy potrzebujesz tylko paragonu potwierdzającego zakup produktu (lub względnej gwarancji), nie będzie konieczne żądanie faktury lub wysłanie żądania bezpośrednio do sprzedawcy, ponieważ jest on dostępny do konsultacji po zalogowaniu się na swoje konto.


JAKIE DANE SĄ NIEZBĘDNE DO ZAMÓWIENIA FAKTURY?

Po zaznaczeniu pola dotyczącego wniosku, kupujący musi wypełnić wszystkie obowiązkowe pola niezbędne do wystawienia faktury, w tym:

- nazwa firmy, na którą ma być wystawiona faktura;

- numer VAT lub kod podatkowy właściciela;

Przypominamy, że nie jest konieczne posiadanie konta firmowego, aby móc zażądać faktury; wszyscy (właściciele i właściciele niebędący podatnikami VAT) mogą zażądać rozliczenia za zakup dokonany na Sipoko.


ZAKUPY BIZNESOWE

W przypadku zakupu dużych ilości produktów istnieje możliwość zażądania od sprzedawcy rabatu ilościowego. Również w tych przypadkach wszystkie zakupione produkty są płatne, a ostateczna cena (która będzie widoczna bezpośrednio na stronie w karcie produktu) zawsze zawiera podatek VAT.

Więcej informacji na temat tego typu zakupów można znaleźć na dedykowanej stronie dostępnej pod adresem ten link.

Czy ta strona była pomocna?