Masz firmę w Polsce?
Zdobądź darmowy sklep na Sipoko.pl
Zacznij od razu sprzedawać swoje produkty tysiącom potencjalnych klientów

Prawo odstąpienia od umowy

Konsument ma prawo żądać zwrotu rzeczy zakupionej przez Internet w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty dostawy (lub w przypadku oddzielnych dostaw od doręczenia ostatniej rzeczy). Nie będzie konieczne podawanie jakichkolwiek przyczyn i nie będziesz musiał ponosić żadnych dodatkowych kosztów.



Konsument ma prawo żądać zwrotu towaru w przypadku, gdy nie spełnia on jego oczekiwań i otrzymać pełny zwrot kosztów, w tym koszty przesyłki. Jedyny wyjątek dotyczy produktów zakupionych przez pomyłkę: w takim przypadku koszty poniesione na wysyłkę produktu do sprzedawcy nie zostaną zwrócone.

Żądanie musi wpłynąć w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty dostarczenia produktu; wszystkie żądania przesłane po tym terminie zostaną przez sprzedawcę dokładnie rozpatrzone, a w przypadku produktów zakupionych dłużej niż 90 dni może również zdecydować o ich odrzuceniu.

Po zatwierdzeniu wniosku sprzedawca wyśle etykietę, którą konsument będzie musiał umieścić na opakowaniu; dopiero po powrocie produktu do magazynów przystąpi do zwrotu wydanej kwoty tą samą formą płatności wybraną w fazie zakupu.


  • KIEDY MOŻESZ WNIOSKOWAĆ ZWROT

Istnieje kilka przypadków, w których konsument może zażądać zwrotu zakupionego produktu:

- jeśli otrzymasz inny produkt niż zamówiony

- jeśli w przypadku wielu zakupów w paczce brakuje towaru

- w przypadku niezadowolenia kupującego z produktu, który nie jest zgodny z treścią karty produktu sporządzonej przez sprzedawcę podczas tworzenia reklamy

- jeśli otrzymany produkt ma wady lub nie działa (w tym przypadku można skorzystać z Gwarancji Prawnej)

- w przypadkach, gdy istnieje podejrzenie, że produkt jest podrobiony

- jeśli kupisz produkt przez pomyłkę.

We wszystkich tych przypadkach możesz zażądać zwrotu produktu (lub produktów) i otrzymać zwrot pieniędzy; Przypominamy jednak, że w przypadku wszczęcia procedury w wyniku błędnego zakupu, koszty poniesione na wysyłkę produktu w całości ponosi kupujący.


  • PROCEDURA ZWROTU

Jak określono w poprzednich paragrafach, konsument ma 30 dni od daty dostarczenia produktu na żądanie jego zwrotu; aby to zrobić, musisz wejść do swojego obszaru osobistego i wyszukać zamówienie ze zwracanym przedmiotem.

W tym momencie wystarczy kliknąć przycisk „Zwróć artykuł”; Sprzedawca otrzyma żądanie i prześle Konsumentowi wszystkie instrukcje dotyczące dokonania zwrotu. Przypominamy, że w przypadku produktów zakupionych dłużej niż 90 dni prośba o zwrot może zostać odrzucona.

Konsument otrzyma etykietę, którą należy dołączyć do opakowania; jak tylko sprzedawca otrzyma produkt, zwróci pieniądze, powołując się na metodę płatności użytą przez konsumenta podczas zakupu. W zależności od instytucji kredytowej, która wydała kartę kredytową użytą do zakupu produktu, czas zaksięgowania zwrotu może wynosić od 3 do 7 dni roboczych.


  • PRODUKTY, KTÓRE NIE PODLEGAJĄ ZWROTOM

Z prawa zwrotu można skorzystać w przypadku wszystkich produktów zakupionych w Sipoko, z wyjątkiem:

- przedmioty wykonane na miarę lub dostosowane;

- produkty, które mogą ulec pogorszeniu

- jedzenie, picie i alkohol

- przedmioty związane ze zdrowiem osobistym, których nie można zwrócić ze względów higienicznych

- treści cyfrowe (e-book, mp3, treści do wykorzystania za pomocą kodu promocyjnego...)

- produkty audiowizualne (cd, dvd) lub oprogramowanie, których pieczęcie zostały zmienione.

Ponadto, jeśli zwracany produkt należy do kategorii Elektronika (na przykład komputery, telefony komórkowe, tablety), zalecamy usunięcie wszystkich danych osobowych, które mogą być przechowywane, i odłączenie wszelkich kont połączonych z produktem przed przystąpieniem do zwrotu.


  • ELEMENTY NA ZAMÓWIENIE LUB DOSTOSOWANE

Ogólnie rzecz biorąc, w przypadku produktów wykonanych na miarę lub spersonalizowanych przez sprzedawcę na specjalne życzenie kupującego (z napisami, symbolami lub inicjałami) nie ma możliwości żądania zwrotu.

Ale ta zasada nie może być zastosowana, jeśli produkt nie spełnia wymagań; w przypadku nieprawidłowego wykonania personalizacji (błędny pomiar lub błędy ortograficzne w rejestracji) kupujący może dochodzić Gwarancji Prawnej i zażądać zwrotu produktu.

Dlatego zalecamy skontaktowanie się ze sprzedawcą i postępowanie zgodnie z jego instrukcjami w tym zakresie.


  • PORADY DOTYCZĄCE POPRAWNEGO ZWROTU PRODUKTU

Przygotowując paczkę do zwrotu zalecamy liczyć się z tym, że niektóre produkty mogą zostać zwrócone bezpośrednio do producenta, zwłaszcza jeśli nie działają.

W tym celu ważne jest, aby opakowanie było w odpowiednich i akceptowalnych warunkach; dlatego zalecamy przechowywanie produktu w oryginalnym opakowaniu, bez dodawania zewnętrznych taśm czy etykiet. Musi być zwrócony w takim samym stanie, w jakim został dostarczony, a więc w komplecie ze wszystkimi częściami i nienaruszonym oryginalnym opakowaniem.

Niezbędne będzie wówczas umieszczenie etykiety, która zostanie dostarczona przez sprzedawcę na opakowaniu i przestrzeganie jej postanowień dotyczących wysyłki produktu.


  • SPRZEDAJĄCY NA RYNKU

Sprzedawcy działający na Sipoko oferują zasady zwrotów, które są zgodne z tymi określonymi w poprzednich paragrafach; w każdym przypadku radzimy zapoznać się ze stroną główną sklepu sprzedawcy, aby poznać jego zasady dotyczące zwrotów.

W każdym przypadku, aby zwrot się powiódł, zalecamy skorzystanie z identyfikowalnej i bezpiecznej metody wysyłki; w ten sposób, jeśli sprzedawca nie zwróci produktu, będziemy mogli interweniować w Twojej obronie.

Czy ta strona była pomocna?