Masz firmę w Polsce?
Zdobądź darmowy sklep na Sipoko.pl
Sprzedawaj swoje produkty tysiącom klientów

Sprzedawcy warunki sprzedawcòw

Warunki sprzedaży stosowane do zarejestrowanych Sprzedawców na platformie Sipoko Marketplace


⦁ POSTANOWIENIA OGÓLNE

Poniższe ogólne warunki sprzedaży mają zastosowanie do wszystkich sprzedaży produktów dokonywanych za pośrednictwem usługi pokazowej dostępnej na rynku udostępnianej przez Sipoko przez klientów profesjonalnych sprzedawców, którzy działają wyłącznie w celach związanych z wykonywaniem ich działalności zawodowej.


Za sprzedawcę uważa się:
"[...] osoba fizyczna lub prawna prowadząca działalność gospodarczą, handlową, rzemieślniczą lub zawodową lub pośrednik." 

Sprzedawcy będą mogli skorzystać z prawa do sprzedaży na platformie handlowej po utworzeniu konta; aby móc zarejestrować się na stronie, konieczne jest posiadanie numeru VAT i bycie częścią firmy już działającej na własnym polu referencyjnym.


1. Tworzenie konta

1.1 Założenie konta sprzedawcy na Sipoko.pl jest całkowicie bezpłatne. Taką kreację można wykonać rejestrując się w serwisie poprzez wypełnienie formularza dostępnego klikając tutaj lub poprzez sekcję "Zostań sprzedawcą" znajdującą się na górze strony. 
1.2 Dane, które należy wpisać to: a) plan sprzedaży do podpisania, b) nazwa firmy, c) dowód rejestracyjny firmy, d) numer VAT, e) imię i nazwisko przedstawiciela prawnego firmy , f) dokument tożsamości i NIP przedstawiciela ustawowego, g) dodatkowe informacje dotyczące firmy, h) adres e-mail, na który można przesyłać wszelkie wiadomości. Następnie konieczne będzie kliknięcie przycisku „Wyślij”, aby wysłać formularz zapytania.
1.3 Założenie konta sprzedawcy umożliwia: 
i. modyfikować dane dotyczące Twojej firmy
ii. wystawiać swoje produkty na sprzedaż
iii. stworzyć osobisty inwentarz
iv. otrzymywać zamówienia od użytkowników regularnie zarejestrowanych w serwisie
v. otrzymać pomoc
1.4 Sprzedający gwarantuje, że informacje podane podczas rejestracji w Serwisie są kompletne i zgodne z prawdą, a jednocześnie zobowiązuje się, że Sipoko nie będzie podlegać wszelkim szkodom, obowiązkom i/lub sankcjom wynikającym lub związanym z naruszeniem zasad rejestracji lub dotyczącym zachowanie ich poświadczeń.

 
2. Zawarcie umowy kupna

2.1 W celu zawarcia umowy kupna z konsumentem za pośrednictwem platformy handlowej, sprzedawca po otrzymaniu zamówienia musi poczekać na potwierdzenie płatności przez użytkownika, aby przystąpić do wysyłki towaru.
2.2 Zgodnie z Dekretem Legislacyjnym nr 70/2003, Sipoko pragnie określić, że: a) jak tylko sprzedawca otrzyma zamówienie, będzie musiał je wysłać w terminie wskazanym w fazie modyfikacji profilu, b) jak najszybciej w związku z przekazaniem produktu(ów) w ręce kuriera musi on/ona wysłać konsumentowi wiadomość e-mail zawierającą numer śledzenia przesyłki, c) zamówienie będzie następnie przechowywane w bazach Sipoko przez ściśle określony czas niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych.
2.3 Językiem dostępnym dla Użytkowników do zawarcia umowy jest język polski.


3. Wstawianie produktów i tworzenie zapasów

3.1 Po zarejestrowaniu Sipoko udostępnia sprzedawcom usługę pokazową, w której możliwe jest wystawianie swoich produktów na sprzedaż, a następnie udostępnianie ich wszystkim użytkownikom regularnie zarejestrowanym w serwisie.
3.2 Aby przystąpić do tworzenia reklamy dotyczącej produktu, który ma być wystawiony na sprzedaż, musisz wejść do swojego panelu administracyjnego i kliknąć "Produkty". Umożliwi to dodawanie nowych produktów lub importowanie ich za pomocą pliku CSV. W przypadku tworzenia nowych ogłoszeń wskazane jest wypełnienie wszystkich wymaganych przez system pozycji.
3.3 Również w wyżej wymienionej sekcji będzie można również przeglądać stany magazynowe produktów i dokonywać zmian.
3.4 Wstawione produkty muszą następnie zostać zatwierdzone; dopiero gdy sprzedawca otrzyma powiadomienie o zatwierdzeniu, produkt będzie dostępny dla użytkowników i widoczny na stronie. Sipoko zastrzega sobie prawo do odmowy publikacji produktu w przypadku, gdy ten ostatni narusza jeden lub więcej przepisów dotyczących przepisów dotyczących sprzedaży produktów online.


4. Informacje o produkcie

4.1 Sprzedający jest zobowiązany wobec usługodawcy i użytkowników wypełnić kartę danych technicznych produktu, który zamierza wystawić na sprzedaż, w której należy wpisać wszystkie informacje niezbędne do prawidłowej identyfikacji przedmiotowego produktu.
4.2 W powyższym formularzu sprzedawca musi wskazać kod EAN produktu zawarty w kodzie kreskowym, nazwę produktu oraz wstawić go w najbardziej odpowiedniej kategorii produktowej.
4.3 Konieczne będzie wtedy wprowadzenie ceny sprzedaży; w związku z tym Sipoko przypomina, że koszty wysyłki muszą być również uwzględnione w ostatecznym koszcie produktu. Następnie można wstawić obrazy, liczbę dostępnych sztuk i wszystkie informacje techniczne wymagane przez system.
4.4 Sprzedający ponosi wyłączną odpowiedzialność za wprowadzenie błędnych, nieprawdziwych lub niepełnych informacji, dzięki czemu Sipoko pozostaje poza wszelkimi szkodami, zobowiązaniami i/lub sankcjami wynikającymi lub związanymi z naruszeniem niniejszych zasad. Ponadto Sipoko zastrzega sobie prawo do zmiany takich informacji w przypadku niedokładnych lub niepełnych opisów.


5. Dostępność produktu

5.1 Sprzedawcy zobowiązani są do niezwłocznego wskazania niedostępności oferowanego do sprzedaży produktu. W przypadkach nagłych i nadmiernych żądań, jeżeli sprzedawca mimo wszystko otrzyma zamówienie na produkt, nie mając czasu na oświadczenie o jego niedostępności, musi niezwłocznie poinformować o tym konsumenta za pośrednictwem wiadomości e-mail.
5.2 Zgodnie z art. 64 Kodeksu Konsumenckiego, użytkownikowi przysługuje prawo do żądania rozwiązania umowy i związanego z tym zwrotu pieniędzy, bez uszczerbku dla prawa sprzedawcy do zaoferowania możliwości odroczenia przesyłki.
5.3 W przypadku żądania przez konsumenta zwrotu pieniędzy, sprzedawca niezwłocznie i bez zbędnej zwłoki dokona powyższego zwrotu w terminie 30 (trzydziestu) dni roboczych od wysłania zamówienia. Zwrotu należy dokonać przy użyciu tej samej metody płatności, jakiej użył użytkownik w momencie zakupu.


6. Informacje o cenie

Wszystkie ceny publikowane na stronie są wyrażone w euro i zawierają podatek VAT oraz koszty wysyłki. Sipoko naliczy dodatkową opłatę w wysokości 17,84 zł, jeśli użytkownik zdecyduje się skorzystać z wysyłki ekspresowej.
6.1 Sprzedawcy mogą samodzielnie decydować o cenach sprzedaży swoich produktów, a także o ewentualnych zniżkach lub specjalnych promocjach zarezerwowanych dla użytkowników giełdy i/lub w przypadku zakupów dużych ilości produktów.
6.2 Sipoko przypomina, że ceny produktów oferowanych użytkownikom muszą uwzględniać koszty wysyłki; z tego powodu nie będzie możliwe żądanie dodatkowych kosztów związanych z wysyłką produktu.
6.3 W przypadku zmiany ceny produktu, konsument zostanie obciążony kosztem dostępnym na stronie w momencie składania zamówienia. W związku z tym wszelkie zmiany po wysłaniu tego samego nie będą brane pod uwagę.


7. Warunki płatności

7.1 Aby sprzedawać swoje produkty i otrzymywać zamówienia za pośrednictwem platformy handlowej udostępnionej przez Sipoko, konieczne jest przeczytanie, zbadanie i zrozumienie niniejszych ogólnych warunków sprzedaży. Przyjęcie zamówienia zakłada pełną akceptację wszystkich Warunków zawartych w niniejszym dokumencie.
7.2 Aby otrzymywać zamówienia i związane z nimi płatności od konsumentów, sprzedawcy muszą posiadać konto Stripe; jeśli go nie masz, będzie można go utworzyć podczas edycji profilu lub łącząc się z oficjalną stroną platformy całkowicie za darmo.
7.3 Kupujący musi następnie podać numer swojej karty kredytowej podczas potwierdzania zamówienia, aby kontynuować płatność; kredyty będą zarządzane przez platformę Stripe Inc. i można je zrealizować natychmiast lub w ciągu 14 dni od daty zakupu.
7.4 W przypadku, gdy kredyt się nie powiedzie, sprzedawca nie jest zobowiązany do wysłania zamówienia i wyśle użytkownikowi wiadomość dotyczącą problemu. W przypadku braku płatności umowę uważa się za rozwiązaną na podstawie art. 1456 Kodeksu Cywilnego.


8. Subskrypcja Marketplace i prowizje od sprzedaży

8.1 Aby skorzystać z usług udostępnianych przez Sipoko, sprzedający mają możliwość subskrypcji „Planu Sprzedawcy” o różnej charakterystyce w zależności od wybranej subskrypcji. Sprzedawcy są proszeni o uiszczenie miesięcznej opłaty, a także procentu sprzedaży, niezależnie od kategorii produktu, do której należy produkt.
8.2 Wymagana opłata miesięczna zależy od rodzaju abonamentu:

  • FREE: bezpłatny co miesiąc z 8% prowizją + 1,43 zł za każdy sprzedany produkt
  • PREMIUM: miesięcznie 233,33 zł (z VAT) z 7% prowizją + 1,43 zł za każdy sprzedany produkt
  • PLATINUM: miesięcznie 709,52 zł (z VAT) z 6% prowizją + 1,43 zł za każdy sprzedany produkt

8.3 Sipoko przypomina, że w każdej chwili można odstąpić od umowy członkostwa w Marketplace.


9. Wysyłka i dostawa produktów

9.1 Sprzedawca po otrzymaniu zamówienia i zaksięgowaniu wpłaty na jego koncie firmowym będzie musiał przystąpić do wysyłki zamówionych produktów na rzecz konsumenta. Sipoko przypomina, że produkty muszą zostać wysłane w terminie określonym przy zmianie profilu, a koszty wysyłki muszą być uwzględnione w ostatecznej cenie produktu.
9.2 Sprzedawca jest zobowiązany do przesłania użytkownikowi numeru śledzenia przesyłki, w celu umożliwienia mu samodzielnej weryfikacji statusu przesyłki.
9.3 Produkty mogą być wysyłane tylko do tych, którzy mają ważny adres dostawy we Włoszech i będą mogli wybrać jeden z dwóch rodzajów wysyłki: Ekspresową i Bezpłatną.
9.4 Własność produktów przechodzi ze sprzedawcy na konsumenta z chwilą wysyłki, rozumianej jako moment, w którym produkt zostanie przekazany przewoźnikowi, który zajmie się wysyłką. Ryzyko utraty lub uszkodzenia nie jest zatem przypisywane Sipoko ani sprzedawcy, ale zostanie przeniesione na użytkownika, gdy wejdzie on w posiadanie zamówionych produktów.
9.5 Dostawa produktów będzie realizowana, o ile nie wskazano inaczej, od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 18:00 (z wyłączeniem świąt).
9.6 W przypadku, gdy użytkownik skontaktuje się ze sprzedawcą w sprawie opóźnienia lub niedoręczenia przesyłki, będzie on zobowiązany do niezwłocznej odpowiedzi na jego żądania, zwalniając w ten sposób Sipoko z jakiejkolwiek odpowiedzialności.


10. Prawo odstąpienia od umowy

10.1 Zgodnie z obowiązującymi przepisami konsumenci mają prawo do odstąpienia od umowy kupna bez ponoszenia dodatkowych kosztów i bez podawania przyczyn w terminie 30 (trzydziestu) dni kalendarzowych. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, użytkownicy muszą użyć odpowiedniego przycisku dostępnego w sekcji „Moje zamówienia”.
10.2 Obowiązkiem sprzedawcy będzie poniesienie kosztów związanych ze zwrotem towaru w przypadkach, gdy konsument skorzysta z prawa odstąpienia od umowy kupna, bez obciążania go dodatkowymi kosztami.
10.3 Sprzedający musi zapewnić pełny zwrot kosztów poniesionych przez użytkownika na zakup towaru nie później niż 30 dni kalendarzowych od daty żądania odstąpienia. Zwrotu należy dokonać przy użyciu tej samej metody płatności, której użył użytkownik podczas początkowej transakcji.
10.4 Jedynym przewidzianym przypadkiem zwolnienia sprzedawcy z obowiązku poniesienia kosztów zwrotu towaru jest przypadek nieprawidłowego zakupu przez użytkownika żądającego odstąpienia od umowy. Jeżeli prawo odstąpienia nie zostanie wykonane zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy, a sprzedawca nie jest związany obowiązkiem zwrotu.
10.5  Jeżeli prawo odstąpienia nie zostanie wykonane zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy, a sprzedawca nie jest związany obowiązkiem zwrotu.


Czy ta strona była pomocna?