Wsparcie dla sprzedawców w Sipoko Marketplace



Artykuły zawarte w prezentowanych tu sekcjach (Zarządzanie kontem, Produkty i reklamy, Sprzedaż na Sipoko i Pomoc) pomogą Ci lepiej rozpocząć sprzedaż na naszej stronie, dostarczając ważnych informacji na temat kosztów związanych z korzystaniem z naszych usług, a także te dotyczące metod wysyłki i produktów, które można umieścić w naszych kategoriach.

  • Chcesz wiedzieć, jak założyć konto? Zobacz sekcję ZARZĄDZANIE KONTEM
  • Jeśli natomiast masz wątpliwości co do tworzenia reklam, dział PRODUKTY I OFERTY jest dla Ciebie
  • W dziale SPRZEDAŻ NA SIPOKO znajdziesz wszystkie odpowiedzi na pytania dotyczące faktycznej sprzedaży (dostępne plany sprzedaży, prowizje...)
  • Potrzebujesz naszej POMOCY? W odpowiedniej sekcji znajdziesz wszystkie informacje, jak się z nami skontaktować.


ZARZADZANIE KONTEM

WITAMY W SEKCJI DEDYKOWANEJ ZARZĄDZANIU TWOIM KONTEM

Tutaj znajdziesz wszystkie informacje potrzebne do lepszego zarządzania kontem: jak założyć profil sprzedawcy, dane są wymagane do rejestracji, jak zmienić dane osobowe i jak usunąć konto.

Przypominamy, że w przypadku jakichkolwiek dalszych pytań lub próśb możesz skontaktować się z obsługą sprzedawcy z Panelu sterowania, korzystając z przycisku „Skontaktuj się z obsługą sprzedawcy”.

JAK STWORZYĆ KONTO NA TWOJEJ STRONIE?

Utworzenie konta Sprzedawcy na Sipoko jest bardzo łatwe i zajmuje bardzo mało czasu. Aby to zrobić, będziesz potrzebować:


Tutaj będziesz mógł poznać zalety sprzedaży na Sipoko oraz opracowane przez nas Plany Sprzedaży; jak tylko zdecydujesz, który plan najlepiej odpowiada Twoim potrzebom, po prostu kliknij na sformułowanie WYBIERZ to, aby zostać przekierowanym na stronę, która pozwoli Ci stworzyć swój profil Sprzedawcy.

JAKIE DANE SĄ WYMAGANE DO REJESTRACJI?

W formularzu, który należy wypełnić, aby kontynuować tworzenie konta, zostaniesz poproszony o podanie niektórych danych dotyczących Twojej firmy, w tym:

  • Dane firmy (nazwa, adres, strona internetowa)
  • Numer VAT
  • Krajowy Rejestr Sadowy
  • Imię i nazwisko osoby kontaktowej
  • Adres e-mail, na który możesz otrzymywać wszelkie wiadomości od naszych pracowników


Po przesłaniu formularza zgłoszenie rejestracyjne zostanie rozpatrzone przez naszych pracowników, którzy dokonają odpowiedniej kontroli wprowadzonych danych i zatwierdzą Twoje konto lub nie.

PROFIL MUSI BYĆ ZATWIERDZONY?

Tak, po złożeniu wniosku o rejestrację profil Twojej firmy będzie musiał zostać zatwierdzony.

Nasz personel przeprowadzi odpowiednią kontrolę poprawności danych wprowadzonych podczas rejestracji, a dopiero potem otrzymasz e-mail potwierdzający akceptację (lub nie) Twojego profilu. W tym ostatnim przypadku masz prawo poprosić o naszą pomoc, aby poznać przyczyny.

CZY MOGĘ ZMIENIĆ DANE DOTYCZĄCE MOJEJ FIRMY?

Tak, poprzez panel administracyjny będziesz mógł w każdej chwili zmienić wprowadzone podczas rejestracji dane dotyczące Twojej firmy.

Klikając „Edytuj profil” będziesz mógł przeglądać informacje przechowywane w naszych systemach i, jeśli uznasz to za konieczne, dokonać odpowiednich zmian.

CZY MOGĘ USUNĄĆ KONTO FIRMY?

Jak określono w dokumentacji dotyczącej przetwarzania danych osobowych, w każdej chwili i bez podawania przyczyn możesz zażądać usunięcia swojego profilu. Aby to zrobić, po prostu skontaktuj się z naszą pomocą.

Przypominamy, że w przypadku, gdy złożysz wniosek o anulowanie konta, ale zapłaciłeś już miesięczną kwotę przewidzianą w Planie Sprzedaży, kwota ta nie może zostać zwrócona z żadnego powodu.

PRODUKTY I OFERTY

W TEJ SEKCJI ZNAJDZIESZ GŁÓWNE INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW I REKLAM, KTÓRE MOGĄ BYĆ PUBLIKOWANE NA STRONIE

W sekcji "Produkty i Oferty" znajdziesz wszystkie informacje potrzebne do załadowania produktów do swojego asortymentu i tworzenia reklam.

  • Chcesz sprzedać produkt i chcesz wiedzieć, jak utworzyć reklamę lub jak przesłać swój asortyment? Klikając na UTWÓRZ WYKAZ i WSTAWIENIE PRODUKTU znajdziesz wszystkie potrzebne informacje
  • Jeśli natomiast chcesz poznać kroki, jakie należy podjąć, aby sprzedać swoje produkty, wszystkie potrzebne informacje znajdziesz w KARCIE TECHNICZNEJ PRODUKTU i CENIE SPRZEDAŻY
  • Potrzebujesz dokonać zmian w swoich produktach? Klikając na MODYFIKUJ PRODUKTY odkryjesz, jak łatwy jest dostęp do pełnej listy produktów w Twoim ekwipunku

 

JAK SPRZEDAĆ PRODUKT?

Tworzenie reklamy i sprzedaż produktów to bardzo prosta operacja. Aby to zrobić, potrzebujesz tylko:

  • Zaloguj się do panelu sterowania
  • Kliknij Magazyn sklepu > Produkty

Klikając przycisk + będziesz mógł stworzyć reklamę, a tym samym dodać nowy produkt do swojego asortymentu.


Po wprowadzeniu kodu EAN, który identyfikuje produkt, możesz wybrać kategorię, w której chcesz skatalogować produkt i dodać opis. Możesz także wstawić obrazy i określić cenę sprzedaży.

Wreszcie, klikając Cechy, możesz dodać więcej informacji o produkcie, które będą bardzo przydatne, gdy użytkownicy przeprowadzają wyszukiwanie.

MAM JUŻ PRODUKTY PRZESŁANE NA MENEDŻERA, CZY MOGĘ IMPORTOWAĆ JE BEZPOŚREDNIO NA STRONIE?

Jeśli już załadowałeś spis swoich produktów do oprogramowania zarządzającego, możesz go zaimportować bezpośrednio na stronie bez konieczności ręcznego wprowadzania każdego produktu.

Wystarczy sprawdzić, czy wszystkie produkty mają poprawnie ustawione warianty i poczekać na akceptację naszych pracowników.

JAKIE KATEGORIE SĄ DOSTĘPNE? A JAKIE PRODUKTY MOGĄ BYĆ OFEROWANE DO SPRZEDAŻY?

Na Sipoko istnieje wiele kategorii, w których można katalogować produkty; dzięki temu kupujący będą mogli znaleźć wszystko, czego potrzebują w prosty i intuicyjny sposób.

Z tego powodu większość produktów istniejących na rynku może być oferowana do sprzedaży na naszej stronie, z wyjątkiem wszystkich tych produktów zawartych w przepisach i których sprzedaż online jest surowo zabroniona, w tym:

  • Produkty niezgodne lub podrobione
  • Bronie
  • Leki i narkotyki
  • Tytoń
  • Wszystkie inne artykuły wymagane przez ustawodawstwo


Aby dowiedzieć się o wszystkich kategoriach na naszym rynku, przeczytaj tę stronę.

CZY TRZEBA WYPEŁNIĆ PLIK PRODUKTU?

W zależności od kategorii, w której zdecydujesz się umieścić produkty, będziesz mieć prawdziwą „dowód osobisty”, w którym będziesz musiał określić pewne cechy, które najlepiej będą identyfikować produkt. 

Zalecamy wprowadzenie jak największej liczby odmian, aby Twoje produkty z większym prawdopodobieństwem były wyświetlane podczas wyszukiwania.

CZY PRODUKT MUSI BYĆ ZATWIERDZONY?

Tak, zanim wprowadzone przez Ciebie produkty będą widoczne na stronie i dostępne do zakupu, muszą zostać sprawdzone, sprawdzone i zatwierdzone przez nasz zespół. Jak tylko wszystkie kontrole zostaną zakończone, otrzymasz wiadomość e-mail, w której zostaniesz poinformowany, które produkty zostały zatwierdzone, a które nie.

W przypadku, gdy niektóre produkty nie zostaną zatwierdzone, możesz poprosić o naszą pomoc, aby poznać przyczyny i wprowadzić niezbędne zmiany.

CZY MOGĘ SAMODZIELNIE WYBRAĆ CENĘ SPRZEDAŻY?

Tak, na Sipoko można samodzielnie decydować o cenie sprzedaży produktów.

Pamiętaj, że koszty wysyłki muszą być już uwzględnione w cenie końcowej; w związku z tym nie będzie możliwe zażądanie od kupującego dodatkowych kosztów w celu zorganizowania wysyłki towaru.

W JAKI SPOSÓB MOGĘ MODYFIKOWAĆ PRODUKTY, KTÓRE SĄ JUŻ W SPRZEDAŻY?

Po wprowadzeniu produktu i wystawieniu go na sprzedaż zawsze możesz dokonać zmian w zakresie ceny, ilości, opisu lub właściwości. Aby to zrobić, musisz uzyskać dostęp do panelu sterowania i kliknąć Magazyn sklepu > Produkty

W tym momencie wystarczy wybrać dany produkt i wprowadzić niezbędne zmiany.

SPRZEDAZ NA SIPOKO

W TEJ SEKCJI ZNAJDZIESZ GŁÓWNE INFORMACJE JAK SPRZEDAWAĆ SWOJE PRODUKTY NA SIPOKO ORAZ JAK ZARZĄDZAĆ ZAMÓWIENIAMI I WNIOSKAMI NABYWCY

W dziale „Sprzedaż na Sipoko” znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania dotyczące procedur sprzedaży wdrożonych przez Sipoko. Dowiesz się również, jak proste jest zarządzanie zamówieniami i prośbami o zwrot lub pomoc od kupujących.

  • Chcesz zapoznać się z dokumentacją dotyczącą zasad sprzedaży na Sipoko? Klikając w WARUNKI SPRZEDAŻY zostaniesz przekierowany do pełnej dokumentacji
  • Jako sprzedawca masz do swojej pełnej dyspozycji plany sprzedaży do wyboru, aby zapisać się do naszego Rynku. Zapoznaj się z sekcją PLANY SPRZEDAŻY, aby poznać je szczegółowo
  • Jeśli natomiast chcesz poznać szczegóły dotyczące PRZESYŁEK, ZARZĄDZANIA ZAMÓWIENIAMI i PŁATNOŚCI, kliknij w odpowiednie sformułowanie, aby poznać szczegóły
GDZIE MOGĘ ZAPOZNAĆ SIĘ Z WARUNKAMI SPRZEDAŻY?

Pełna dokumentacja dotycząca Warunków sprzedaży dla profesjonalnych sprzedawców jest dostępna na naszej stronie. W dokumencie znajdziesz wszystkie informacje dotyczące:

  • Tworzenie konta
  • Jak wystawiać produkty na sprzedaż
  • Informacje, które należy wprowadzić
  • Informacje o cenach i akceptowanych metodach płatności
  • Pojęcia dotyczące planów sprzedaży i prawa do odstąpienia od umowy


Aby zobaczyć cały dokument, kliknij TUTAJ.

DLACZEGO WARTO WYBRAĆ SIPOKO DO SPRZEDAŻY MOICH PRODUKTÓW?

Zalet sprzedaży na Sipoko jest wiele. Przede wszystkim nie jesteśmy prostym Marketplace, jak te, które znasz i których używasz na co dzień: naszym głównym celem jest próba nawiązania z Tobą bezpośredniego kontaktu i współpraca, aby mieć pewność, że zawsze możesz czuć się chroniony i wysłuchany do.


  • Na Sipoko będziesz mieć sklep z dedykowanym adresem, który pozwoli Ci udostępnić swój sklep, aby Twoi klienci widzieli tylko Twoje produkty
  • Możesz wybierać pomiędzy trzema różnymi planami sprzedaży, a prowizje od sprzedaży są stałe, nie zależą od kategorii produktowej, w której wstawisz produkty
  • W zależności od wybranego planu sprzedaży możesz wprowadzić od minimum 5000 do nieograniczonej ilości produktów.

Jeśli chcesz zobaczyć pełną listę zalet sprzedaży na Sipoko, którą dla Ciebie opracowaliśmy, kliknij TUTAJ.

ILE KOSZTUJE SPRZEDAŻ NA SIPOKO? A JAKIE OPŁATY DOTYCZĄ SPRZEDANYCH?

Dla profesjonalnych sprzedawców dostępne są trzy różne plany sprzedaży:

  • FREE: wybierając ten plan nie będziesz musiał ponosić żadnych miesięcznych kosztów, a prowizja od sprzedaży wynosi 8% + 1,43 zł za każdy sprzedany produkt
  • PREMIUM: sa wybierzesz ten plan będziesz musiał ponieść stały miesięczny koszt 233,33 zł a prowizja od sprzedaży wynosi 7% + 1,43 zł za każdy sprzedany produkt
  • PLATINUM: jeśli zdecydujesz się na ten plan, będziesz musiał zapłacić stały miesięczny koszt 709,52 zł, a prowizja od sprzedaży wynosi 6% + 1,43 zł za każdy sprzedany produkt


Wszystkie ceny zawierają podatek VAT, a prowizje naliczane są od ostatecznej ceny sprzedaży. Ponadto będziesz otrzymywać płatności bezpośrednio na konto, które połączyłeś ze Stripe w momencie rejestracji, pomniejszone o wszelkie opłaty.

OTRZYMAŁEM ZAMÓWIENIE, JAK MOGĘ ZROBIĆ?

Gdy użytkownik zainteresuje się Twoim produktem i zdecyduje się go kupić, możesz wyświetlić szczegóły w panelu sterowania.

Klikając Zamówienia > Zobacz zamówienia zobaczysz pełną listę otrzymanych zamówień. Tutaj możesz:

  • Wyświetl dane kupującego i adres wysyłki, klikając identyfikator zamówienia
  • Sprawdź i zmień status zamówienia
  • Wyświetl wszelkie notatki pozostawione przez kupującego w związku z jego zamówieniem

Przypominamy, że po otrzymaniu zamówienia masz 4 dni na realizację wysyłki.

JAK DŁUGO MUSZĘ WYSYŁAĆ PACZKĘ? I JAK MOGĘ TO ZROBIĆ?

Zgodnie z Warunkami Sprzedaży (których pełna dokumentacja dostępna jest NA TEJ STRONIE) masz 4 dni od momentu otrzymania zamówienia na wysyłkę paczki. Czas ten obejmuje również rzeczywisty czas dostawy przez kuriera wybranego do wysyłki


Jeśli chodzi o metodę wysyłki, możesz wybrać najbardziej odpowiednią metodę; zalecamy skorzystanie z bezpiecznego, szybkiego i certyfikowanego kuriera, który może dostarczyć Ci numer śledzenia przesyłki, który następnie będziesz musiał przekazać klientowi.

KLIENT PROSZĘ O ZWROT PRODUKTU, CO MAM ZROBIĆ?

Nasza polityka dotycząca zwrotów i refundacji przewiduje, że klient ma 30 dni od otrzymania zamówionych produktów na żądanie zwrotu i otrzymania zwrotu wydanej kwoty.

W swoim panelu sterowania, klikając Zamówienia, będziesz mógł wyświetlić pełną listę otrzymanych wniosków; możesz również poprosić klienta o dodatkową dokumentację, np. zdjęcia produktów lub fakturę potwierdzającą zakup.

Będziesz musiał podać klientowi adres, pod którym możesz zwrócić produkt i pokryć koszty wysyłki, które zostaną obliczone, gdy będziesz dokonywać zwrotu; Zalecamy również dokonanie zwrotu pieniędzy klientowi przy użyciu tej samej metody płatności, której użył kupujący i tylko wtedy, gdy otrzymałeś produkt.


Z drugiej strony, jeśli kupujący złoży wniosek o zwrot produktu zakupionego przez pomyłkę, koszty te poniesie kupujący.

JAK ZARZĄDZA SIĘ PŁATNOŚCIAMI?

Kupujący mogą zapłacić za zamówienie kartą kredytową; Sipoko wykorzystuje platformę Stripe do zarządzania płatnościami i naliczania prowizji związanych ze sprzedanymi przedmiotami.

Za każdym razem, gdy otrzymasz zamówienie, klient zapłaci za zamówienie, a kwota, która zostanie zaksięgowana na koncie powiązanym z kontem Stripe będzie już pomniejszona o prowizje przewidziane w planie sprzedaży, do którego zdecydowałeś się zapisać .

CZY OPINIE KLIENTÓW WAŻNE?

Zachęcamy użytkowników do wyrażania opinii na temat złożonych zamówień oraz sprzedawców, od których zakupili produkty. Oceny te są ważnym czynnikiem, ponieważ są najlepszym wskaźnikiem, jaki inni użytkownicy mają do oceny Twojej wiarygodności.

W rzeczywistości opinie będą pierwszą rzeczą, jaką zobaczą, gdy zobaczą Twój produkt. 


Jeśli masz dobrą ocenę, z pewnością będą bardziej skłonni do kupowania u Ciebie.

POMOCY

W TEJ SEKCJI ZNAJDZIESZ POMOC W ZAKRESIE NAJCZĘSTSZYCH ZGŁOSZEŃ INNYCH SPRZEDAWCÓW LUB DOKUMENTÓW STWORZONYCH W CELU OCHRONY TWOJEJ PRACY

W dziale poświęconym pomocy znajdziesz przydatne informacje dotyczące próśb lub wątpliwości, które mogą pojawić się podczas korzystania z serwisu i jego usług.

  • Zapomniałeś hasła powiązanego z Twoim kontem firmowym? Kliknij ZAPOMNIAŁEM HASŁO, aby dowiedzieć się, jak je odzyskać
  • Jeśli natomiast chcesz skontaktować się z naszą pomocą, wysłać zgłoszenie lub dowiedzieć się, jak działa usługa przesyłania wiadomości, sekcje WYŚLIJ RAPORT, ODPOWIEDZ NA WIADOMOŚCI i KONTAKT Z POMOCĄ są dla Ciebie.
  • Czy wiesz, że stworzyliśmy ochronę ad hoc, aby chronić Cię przed nieuzasadnionymi żądaniami kupujących? Kliknij OCHRONA SPRZEDAWCY, aby poznać główne szczegóły
ZAPOMNIAŁEM HASŁA POWIĄZANEGO Z MOIM KONTEM, CO MOGĘ ZROBIĆ?

Hasło ma fundamentalne znaczenie, ponieważ umożliwia dostęp do profilu firmy i zarządzanie sprzedażą. Jeśli nie możesz uzyskać dostępu do profilu, zalecamy najpierw sprawdzić, czy nie ma literówek i czy nie zostały pozostawione spacje.

Jeśli mimo wszystko nie możesz się zalogować, klikając na Zapomniałeś hasła? otrzymasz wiadomość e-mail, w której znajdziesz wszystkie informacje potrzebne do szybkiego zresetowania hasła. Pod koniec zabiegu radzimy zapamiętać go i zazdrośnie zachować.

CZY MOGĘ WYSŁAĆ RAPORT DOTYCZĄCY NARUSZENIA LUB WYKROCZENIA?

Na naszej stronie znajduje się dedykowana strona, na której możesz wysyłać do naszej pomocy różnego rodzaju zgłoszenia dotyczące niewłaściwego zachowania lub naruszenia praw do wizerunku innych osób.

Jeśli uważasz, że ktoś używa Twojego zarejestrowanego znaku towarowego lub narusza prawa autorskie do obrazu, którego jesteś właścicielem, Sipoko udostępnia formularz zgłoszeniowy (dostępny na TEJ STRONIE), w którym możesz wprowadzić wszystkie dane i przesłać go do naszej pomocy.


Przeprowadzimy niezbędne kontrole i postaramy się pomóc w najlepszy możliwy sposób.

JAK MOGĘ ODPOWIADAĆ NA WIADOMOŚCI OD KUPUJĄCYCH?

Sipoko zapewnia wszystkim swoim użytkownikom usługę przesyłania wiadomości, która pozwala im szybko i łatwo wymieniać osobiste wiadomości.

W przypadku otrzymania wiadomości od kupującego, klikając Wiadomości > Komunicacja z klientem, uzyskasz dostęp do listy otrzymanych wiadomości; zalecamy odpowiedź w ciągu 24 godzin roboczych i zachowanie uprzejmego i profesjonalnego tonu.

CO TO JEST OCHRONA SPRZEDAWCY? W JAKICH PRZYPADKACH MOŻNA ZASTOSOWAĆ?

Aby chronić również Twoich sprzedawców, opracowaliśmy ochronę ad hoc, aby chronić Twój profesjonalizm i pracę. Tak jak zapewniamy, że sprzedawane produkty są zgodne i certyfikowane, staramy się również chronić Twoich sprzedawców przed prośbami, które możesz otrzymywać od użytkowników.

Ta ochrona (zwana po prostu ochroną sprzedających, której pełna dokumentacja jest dostępna pod TYM LINKIEM) pozwala poprosić o naszą pomoc we wszystkich przypadkach, w których uważasz, że klient złożył nieuzasadniony wniosek o zwrot pieniędzy bez spełnienia wymagań, które pozwoliłyby mu na być usatysfakcjonowanym (produkt inny niż wysłany, prośba wysłana po 30 dniach...)

W takich przypadkach, aby móc skorzystać z tej ochrony wystarczy skontaktować się z naszą pomocą i dostarczyć wszelką niezbędną dokumentację w celu przeprowadzenia odpowiednich kontroli.

KUPUJĄCY NIE PŁACIŁ ZAMÓWIENIA. CO MOGĘ ZROBIĆ?

Jeśli otrzymałeś zamówienie od klienta, ale przystępując do przygotowania paczki zdajesz sobie sprawę, że nie zapłacił należnej kwoty, możesz skontaktować się z nim, aby jak najszybciej zaprosić go do dokonania płatności. 

Jeśli mimo wszystko płatność nie nastąpi, nie jesteś zobowiązany do kontynuowania wysyłki paczki.

POTRZEBUJĘ TWOJEJ POMOCY, JAK TO ZROBIĆ?

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na poszukiwane pytanie lub potrzebujesz skontaktować się z naszą pomocą w przypadku problemu nieopisanego na tej stronie, w panelu sprzedawcy znajdziesz funkcję "Skontaktuj się z obsługą sprzedawcy".

Kliknięcie przycisku spowoduje otwarcie zakładki; tutaj możesz wysłać swoją prośbę do dedykowanej wyłącznie dla Ciebie pomocy. Sugerujemy wprowadzenie jak największej liczby szczegółów, aby mieć pewność, że wszystko zostanie rozwiązane tak szybko, jak to możliwe.