Gwarancja klienta Sipoko

 Gwarancja klienta Sipoko obejmuje większość transakcji zakupu dokonywanych na stronie.

W przypadku wniosku o zwrot na tej stronie będzie można zapoznać się z wytycznymi dotyczącymi terminów i wyjątków.

 

Kupujący ma prawo zażądać zwrotu produktu, jeśli nie spełnia ich oczekiwań, dotrze uszkodzony lub nie działa, lub jeśli wystąpią problemy z dostawą.

Jeśli chcesz poznać szczegółowo zasady dotyczące prawa do odstąpienia od umowy, odsyłamy Cię do tej strony. Z drugiej strony tutaj znajdziesz terminy i wyjątki związane z żądaniami zwrotu produktów zainicjowanymi na naszej stronie.

 

ZAKRES GWARANCJI

Gwarancja klienta opracowana przez Sipoko może być stosowana w następujących przypadkach:

  • kupujący nie odbiera produktu (nawet w przypadku dostaw do punktów odbioru)
  • przesyłka jest uszkodzona lub brakuje jej z jednym lub kilkoma przedmiotami
  • otrzymany przedmiot nie odpowiada właściwościom technicznym wskazanym w ogłoszeniu sprzedaży

 

WYJĄTKI

Sipoko nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek problemy napotkane z produktami zamówionymi na stronie oraz z ich dostawą, jeżeli:

  • towar należy do kategorii wyłączonych ze zwrotu (przedmioty szyte na miarę lub spersonalizowane, treści cyfrowe, przedmioty związane ze zdrowiem osoby, których ze względów higienicznych nie można zwrócić)
  • kupujący korzysta z innej metody płatności niż akceptowane przez Sipoko (gotówka, przekaz pocztowy, płatność ratalna..)
  • wysyłka została zorganizowana samodzielnie lub na podstawie uzgodnień pomiędzy kupującym a sprzedającym,
  • wystąpił błąd w przekazaniu adresu wysyłki podczas płatności zamówienia przez kupującego
  • kupujący przez pomyłkę zamówił przedmiotowy produkt

 

KUPUJĄCY NIE OTRZYMAŁ PRODUKTU

W przypadku, gdy po złożeniu zamówienia kupujący nie otrzyma produktu pod adresem wskazanym w fazie płatności (nawet w przypadku punktów odbioru), może zażądać zwrotu, a w konsekwencji zwrotu wydanej kwoty.

 

  • Wyczucie czasu
Powiadomienie o niedostarczeniu -w ciągu 30 dni roboczych od oczekiwanego terminu dostawy
Sprzedawca odpowiada na zgłoszenie -w ciągu 3 dni roboczych od zgłoszenia
Prośba o pomoc od Sipoko -w ciągu 20 dni roboczych od daty wysłania raportu

 

  • Wykluczenia


Sipoko zastrzega sobie prawo do nieinterweniowania w następujących przypadkach:

- przedmiotowy przedmiot został odebrany przez osobę trzecią na wyraźne życzenie kupującego

- kupujący samodzielnie zorganizował wysyłkę po osobistych ustaleniach ze sprzedającym

- adres podany podczas płatności zamówienia był nieprawidłowy, a kupujący nie powiadomił sprzedającego na czas

- kupujący odmówił dostawy lub nie był obecny przy przejściu kuriera

- kupujący nie odebrał przesyłki w punkcie odbioru pomimo ostrzeżeń



PRZEDMIOT JEST DOSTARCZONY, ALE JEST USZKODZONY

Czasami może się zdarzyć, że otrzymasz paczkę, ale produkt w środku nie działa lub jest uszkodzony. W pierwszym przypadku zapraszamy do zapoznania się ze stroną dotyczącą Gwarancja Prawna, która chroni zarówno sprzedających, jak i kupujących, natomiast w przypadku otrzymania uszkodzonego produktu kupujący może zażądać zwrotu pieniędzy.


  • Wyczucie czasu
Raport o uszkodzonym obiekcie-w ciągu 30 dni roboczych od faktycznej daty dostawy
Odpowiedź na zgłoszenie od sprzedawcy-w ciągu 5 dni roboczych od daty wysłania wniosku

*w przypadku zwrotu należy go wydać w ciągukolejnych
3 dni roboczych od dnia otrzymania zwracanego produktu
Prośba o pomoc od Sipoko-w ciągu 20 dni roboczych od daty wysłania raportu

*w przypadku zwrotu w ciągu 3 dni roboczych od daty wejścia w życie


  • Wykluczenia


Sipoko zastrzega sobie prawo do nieinterweniowania, jeśli spełnione są następujące warunki:

- kupujący zorganizował wysyłkę samodzielnie lub po uzgodnieniu ze sprzedającym

- przedmiot został wysłany na inny adres po oryginalnej dostawie


Sprzedający i kupujący mogą uzgodnić ewentualny częściowy zwrot pieniędzy.


 

PRZEDMIOT NIE ZGODNY Z OGŁOSZENIEM SPRZEDAŻY

W przypadku, gdy kupujący otrzyma przedmiot, który znacznie różni się od cech opisanych w ogłoszeniu sprzedaży opublikowanym przez sprzedającego, może zażądać zwrotu i uzyskać pełny zwrot wydanej kwoty.

 

  • Wyczucie czasu
Raport kupującego-w ciągu 30 dni roboczych od faktycznej daty dostawy
Sprzedawca zapewnia rozwiązanie-w ciągu 5 dni roboczych od daty wysłania raportu

*w przypadku zwrotu należy go wystawić w ciągu kolejnych
3 dni roboczych od daty otrzymania zwracanego produktu
Prośba o pomoc od Sipoko-w ciągu 20 dni roboczych od daty wysłania raportu

*w przypadku zwrotu w ciągu 10 dni roboczych od daty wejścia w życie

 

  • Wykluczenia


W niektórych przypadkach może się zdarzyć, że kupujący nie jest zobowiązany do zwrotu zwracanego produktu. Te przypadki obejmują:

- niebezpieczne przedmioty do zwrotu

- przedmioty, które nie są już wartościowe lub przeterminowane


Sprzedający i kupujący mogą uzgodnić ewentualny częściowy zwrot pieniędzy.



SPOSÓB ZWROTU I KOSZTÓW WYSYŁKI

Gdy kupujący zainicjuje żądanie zwrotu, sprzedawca jest zobowiązany do odpowiedzi na jego żądanie w ciągu następnych 5 dni roboczych. W przypadku, gdy koszty wysyłki są na jego koszt (patrz tabela poniżej), sprzedawca musi wysłać kupującemu instrukcję dotyczącą zwrotu wraz z etykietą, która ma być przyklejona do paczki.

Kupujący musi przystąpić do wysłania produktu do zwrotu poprzez zapakowanie go w oryginalne pudełko, korzystając z dostarczonej przez sprzedawcę etykiety i przystąpić do wysyłki (jeśli koszty przesyłki pokrywa jego koszt); w przeciwnym razie będzie musiał przestrzegać postanowień sprzedawcy, od którego kupił przedmiot.


  • Opłaty za wysyłkę
Produkt nie otrzymany, wadliwy lub uszkodzonysprzedawca
Produkt nie jest zgodny z reklamą sprzedażysprzedawca
Produkt zakupiony przez pomyłkękupujący
Użycie innej etykiety do wysyłki zwrotnejkupujący


ZWROTY

Jeśli sprzedawca musi zwrócić zwrócony produkt, można to zrobić w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania produktu. Zwrotu należy dokonać tą samą oryginalną metodą płatności.

W przypadku, gdy nie jest to możliwe, kupujący i sprzedający mogą uzgodnić alternatywny sposób, ale w tym przypadku Sipoko nie będzie ponosić odpowiedzialności w przypadku niewykonania zobowiązania przez sprzedającego.


  • Przypadki, w których nie można uzyskać zwrotu pieniędzy

Kupujący nie będzie uprawniony do zwrotu pieniędzy, jeśli spełniony zostanie którykolwiek z poniższych warunków:

- zduplikowane żądania zwrotu pieniędzy

- oszukańcze lub nieprawidłowe zachowanie wobec sprzedawcy

- żądanie zwrotu wysłane do Twojej instytucji kredytowej, a także do sprzedawcy produktu



WERYFIKACJA WYMAGAŃ W PRZYPADKU WNIOSKU O POMOC

Gdy wymagana jest pomoc, Sipoko przeprowadzi pewne kontrole pracy zarówno kupującego, jak i sprzedającego.


  • Sprzedawca:

- musi przestrzegać zasad dotyczących zwrotu wskazanych na tej stronie

- musi odpowiedzieć na prośby kupującego w terminach ustalonych w poprzednich paragrafach

- musi dostarczyć kupującemu etykietę niezbędną do zwrotu produktu

- musi uiścić wszelkie dodatkowe opłaty niezbędne do wysyłki zwracanego produktu

- musi dokonać zwrotu w terminach określonych w poprzednich paragrafach

- musi podać kupującemu numer śledzenia zamówienia


  • Kupujący:

- musi przestrzegać zasad dotyczących zwrotu wskazanych na tej stronie

- musi złożyć wniosek w terminach określonych w poprzednich paragrafach

- musi zwrócić produkt w takim samym stanie, w jakim został otrzymany;

- musi użyć etykiety udostępnionej sprzedawcy, aby wysłać produkt do zwrotu

- musi zadbać o koszty wysyłki w przypadku żądania zwrotu po nieprawidłowym zakupie

Czy ta strona była pomocna?